Gå til innhold

Norge stenger grensa for russiske turister fra 29. mai

slimyboy73

Anbefalte innlegg

hva slags implikasjoner vil dette ha for tilgangen på østeuropeisk fitte?
hvor mange av de på RE som oppgir ukraina som nasjonalitet er egentlig russere?
per dags dato får man opp 5 stk. russere, 32 stk. ukrainere i søket. la oss følge med på utviklingen fremover

• Like 1

En naturlig utvikling av krigen er at ukrainske sexarbeidere ser muligheten til å tjene ekstra penger. Registrerer de seg som flyktinger vil automatisk få fri tilgang til hele EU. De slipper å reise ut av Schengen etter 3 måneder og så vente i 3 måneder før de kan reise tilbake til Schengen.

Deltar de i introduksjonsprogrammet, som er norskkurs, får de ca 20.000 per måned. 

Vinn, vinn. 

Så at mange av de som sier at de er ukrainere, faktisk er ukrainere, kan nok stemme. 

Men det enkleste er nok å spørre dem om de snakker ukrainsk. Hvis de ikke snakker ukrainsk er de enten fra Russland, Belarus eller Moldova. 

Endret av Idaws
  • Like 2
2 timer siden, SolanGundersen skrev:

Lingvistiske studier (minst 60 studiepoeng) må inn i pensum i "Håndbok for horekunder" @Tototre

Det blir en episode om de nødvendige ord og uttrykk på de mest brukte språkene i Norge.  Da og spasiba er selvsagte valg.

Tror nok ikke at alle trenger fordypningen i lingvik, mange andre fagfelt har tilstrekkelig overlapp.

7 timer siden, Idaws skrev:

En naturlig utvikling av krigen er at ukrainske sexarbeidere ser muligheten til å tjene ekstra penger. Registrerer de seg som flyktinger vil automatisk få fri tilgang til hele EU. De slipper å reise ut av Schengen etter 3 måneder og så vente i 3 måneder før de kan reise tilbake til Schengen.

Deltar de i introduksjonsprogrammet, som er norskkurs, får de ca 20.000 per måned. 

Vinn, vinn. 

Så at mange av de som sier at de er ukrainere, faktisk er ukrainere, kan nok stemme. 

Men det enkleste er nok å spørre dem om de snakker ukrainsk. Hvis de ikke snakker ukrainsk er de enten fra Russland, Belarus eller Moldova. 

Det du sier om at de får ca 20000 i måneden er ikke rett. Jeg er gift med ei fra Ukraina å hun fikk sin svigedatter å to barnebarn på 8 og 10 år til Norge, de fikk totalt 12000 kroner i måneden. Som sakt så er min kone fra Ukraina å byen hun kommer fra er Kharkov (Kharkiv) dette er en russisktalende by, en kan grovt si at de russisktalende i Ukraina er fra østsiden av Kiev å de ukrainsktalende er fra vestsiden av Kiev

• Thanks 1
  • 4 weeks later...
På 24.5.2024 den 0.10, taloong skrev:

Det du sier om at de får ca 20000 i måneden er ikke rett. Jeg er gift med ei fra Ukraina å hun fikk sin svigedatter å to barnebarn på 8 og 10 år til Norge, de fikk totalt 12000 kroner i måneden. Som sakt så er min kone fra Ukraina å byen hun kommer fra er Kharkov (Kharkiv) dette er en russisktalende by, en kan grovt si at de russisktalende i Ukraina er fra østsiden av Kiev å de ukrainsktalende er fra vestsiden av Kiev

Alle snakker uansett ukrainsk siden ukrainsk er førstespråket de lærer på skolen. Uansett om de bor i Kharkiv eller Lviv. 
Så hvis de ikke snakker ukrainsk, så er de ikke fra Ukraina. 

Jeg har hjulpet mange flyktninger i Norge, og at noen med to barn får 12.000 måneden stemmer rett og slett ikke. 
Enslige får 20.000 i måneden. Før skatt. Hvis de deltar i Introduksjonsprogrammet. 

12.000 er faktisk mindre enn en enslig sosialklient får. 

Endret av Idaws
  • Like 1