Gå til innhold

Hvorfor skriver norskspråklige anmeldelser på engelsk?


Tempelbardsson

Anbefalte innlegg

image.png.9faca1736490fd45da59a98f55b4f839.png

I min optikk henger dette ikke på greip, særlig når man snakker om velbevandrede mennesker med en del tid under beltestedet.
Selv gav jeg første anmeldelse i 2015 og jeg har alltid skrevet på vanlig norsk, uansett hvor gledespiken ble født.
Hva er så årsaken til denne hengivenhet til engelsk? (Unntar selvsagt tilreisende/turister uten norsk morsmål).
Innynde seg til GP? Gjøre det enklere for henne å forstå at du var (mis)fornøyd? 
Gir ingen mening da man kan kommunisere dette under oppholdet. Og hvis hun ønsker lese tilbakemelding på sitt språk, så tar det to tastetrykk.

Oversatte anmeldelser mister all verdi, uansett om bra eller dårlig.
For de ovennevnte/erfarne tenker jeg bare at det er avtalt spill/hallik/konkurranse/hack av profil.

Noen tanker om dette?

  • Like 3
Lenke til kommentar

I noen år har jeg skrevet en håndfull anmeldelser. Alltid på engelsk. Grunnen er min oppfatning av høflighet. Hvis engelsk har vært språket vi har snakket sammen på, bruker jeg engelsk hvis jeg skriver noe om møtet vårt. Ikke for å innynde meg eller fordi jeg tror det har noen som helst betydning, annet enn at jeg synes det er en høflig eller dannet gest å skrive så hun (hvis hun i det hele tatt ser det) umiddelbart forstår. Ja, det krever bare et par tastetrykk å oversette, men altså et par tastetrykk - og en autogenerert oversettelse. Hvorfor skulle jeg ikke bry meg såpass at jeg unngikk det? For meg tar det ikke mer tid å skrive noen korte setninger på engelsk enn på norsk.

  • Thanks 2
Lenke til kommentar

Papirer beviser at min engelsk er bedre enn snittet i Norge, likevel skriver jeg alle anmeldelser på RE og Stjerneportalen på norsk.  Fordi jeg ikke skriver for at eskorten skal lese det, men andre horekunder.  Norske anmeldelser har større verdi for meg når jeg leser dem.  @Griffelen syns jeg bare ser rart ut når den blir oversatt til norsk igjen fra engelsk, og jeg lurer på om det er falskt.  Ellers legger jeg merke til hvem som har anmeldt en eskorte mange ganger....

  • Like 6
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
3 timer siden, Tototre skrev:

Papirer beviser at min engelsk er bedre enn snittet i Norge, likevel skriver jeg alle anmeldelser på RE og Stjerneportalen på norsk.  Fordi jeg ikke skriver for at eskorten skal lese det, men andre horekunder.  Norske anmeldelser har større verdi for meg når jeg leser dem.  @Griffelen syns jeg bare ser rart ut når den blir oversatt til norsk igjen fra engelsk, og jeg lurer på om det er falskt.  Ellers legger jeg merke til hvem som har anmeldt en eskorte mange ganger....

Du, er litt vrient å stalke deg når du glemmer å tagge meg i annahvert innlegg . Skjerpings

Lenke til kommentar

Skriv på norsk! Skriv på nynorsk. Skriv som Google translate ikke ville ha gjort. 

Da har den som leser det litt mer tiltro til din review. 

Revievs skrevet av en fyr som har skrevet flere reviews til flere kjente jenter er normalt en sikker vinner. 

  • Like 5
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det egentlig veldig underholdende å lese når det er skrevet på engelsk av folk som tror de kan skrive på engelsk. 

  • Like 2
  • Haha 2
  • Confused 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
17 timer siden, Chubbybear skrev:

Jeg synes det egentlig veldig underholdende å lese når det er skrevet på engelsk av folk som tror de kan skrive på engelsk. 

Jeg ser absolutt underholdningsverdien du sikter til, vi snakker og skriver engelsk på forskjellig nivå, det er jo tross alt ikke vårt morsmål.
Samtidig omhandler mitt poeng mer enn "Godt minus" i engelsk på ungdomsskolen.
Samt falske anmeldelser uansett originalspråk.
Eksempel: anmeldelse fra i går på en annonse opprettet dagen i forveien:

 

 

Endret av Tempelbardsson
  • Like 1
Lenke til kommentar
2 minutter siden, Tempelbardsson skrev:

Eksempel: anmeldelse fra i går på en annonse opprettet dagen i forveien:

 

eksempelb.PNG

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...