Gå til innhold

De som er her


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har forlengst skjønt at de fleste brukerne av forumet er de som bare leser. De synes det er spennende, eller opphissende, og noen er der at de ikke våger selv, men går og lurer på om de en gang skal tørre. Det er greit. Sånn er det bare, og sånn vil det alltid være.

Det som er ... går det an å si irriterende, er de som later som de har gjort noe, har erfart noe, men som ikke har det. Spesielt irriterende er det når de går inn i PM-dialoger for å utveksle erfaringer om konkrete RE-annonsører. Gradvis blir det tydelig at de selv deler ingenting. De mottar informasjon selv, med hvilken hensikt?

PM-deling kan være ultranyttig når man vil litt tettere på i informasjonsdelingen og man spør om ting som ikke bør kunne leses av alle, og/eller som man tror RE-annonsøren ikke ønsker skal ligge på åpent internett. Slike ting. Ellers bør PM-bruk minimeres for at forumet skal ha nytte. Men dette andre - er litt teit. Men fordi jeg er en vennlig sjel skjønner jeg det ikke, og jeg er alltid imøtekommende.

Endret av Blyanten
Lenke til kommentar
1 time siden, Blyanten skrev:

Det som er ... går det an å si irriterende, er de som later som de har gjort noe, har erfart noe, men som ikke har det. Spesielt irriterende er det når de går inn i PM-dialoger for å utveksle erfaringer om konkrete RE-annonsører. Gradvis blir det tydelig at de selv deler ingenting. De mottar informasjon selv, med hvilken hensikt?

Tør du å oute noen spesifikke brukere?

Lenke til kommentar
42 minutter siden, Tukleren skrev:

Tør du å oute noen spesifikke brukere?

Det er vel ikke noe stort poeng, for de har i alle fall registrert en bruker.  Det er mye bedre enn de som kun er gratispassasjerer hele tiden på alt det gode stoffet som vi som bidrar legger ut.  Men det er jo gjennom PM at vi finner ut hvem vi kan stole på eller ikke.  Det er ikke så greit å si at jeg har ligget med den samme dama som _ _ _ _ _ _ _ _ , men på PM snakker vi om sånt.

Etter hvert som folk har lagt merke til meg har jeg fått mange spørsmål om tips.  Løsningen min har vært å legge ut tipsene i offentlige tråder.  Så de som spurte har ikke fått spesialbehandling.  Da har de sluttet å spørre.

  • Like 5
Lenke til kommentar
14 timer siden, Tukleren skrev:

Tør du å oute noen spesifikke brukere?

Det handle ikke om å "tørre". Jeg synes det er galt å oute andre, det er udannet og indiskret - og det vil ramme min egen integritet hvis jeg gjør slikt. Andre vil slutte å stole på meg. Poenget mitt er å ta opp problemstillingen, og så kan de som føler seg truffet tenke over det - hvis de bryr seg. Det er jo ikke sikkert. Dessuten vet jeg et åpne forum alltid vil samle likt og ulikt, noe vi bare må leve med.

Når dét er sagt skulle jeg gjerne ha ønsket at andre svarte på PM. Jeg sender ikke PM ofte, men noen få ganger har jeg gjort det. Da lurer jeg på helt konkrete ting om navngitte steder/tilbydere. Og jeg spør de som har nevnt dette/denne stedet/tilbyderen i et eget innlegg. Noen ganger får jeg nyttige svar, andre ganger blir spørsmålet ignorert. Det er dumt. Selv svarer jeg på alt jeg blir spurt om, og jeg synes det er høflig og naturlig. Men kanskje de som ikke svarer aldri har vært der likevel? Rart, siden det noen ganger er forumveteraner.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...