Gå til innhold

Traf-vibber (Trafficking)


Anbefalte innlegg

Overskriften er inspirert forkortet fra @Revenger fra en annen tråd.  Der skriver han i en post: 

Sitat

Viktig å ha radaren på, møter du en jente som gir Traf-vibber må ridder-instinktene vekkes - no kidding. Jeg tror imidlertid at slike ofre er relativt sjeldne hos oss - kanskje vi skal starte med å definere hva som er et trafficking-offer?

OK jeg sakser dette fra Håndbok fra horekunder, så kan andre komme med noen gode definisjoner og forklaringer etterpå:

Derfra spretter vi opp til det øverste, kriminelle nivået. Dette er jenter som ikke jobber selvstendig, men som har halliker, eller bakmenn, som organiserer hvor de skal være og når de skal jobbe. Det er å anta at en del av disse kvinnene ikke gjør dette av fri vilje, men fordi de har gjeld, eller familiemedlemmer har gjeld, som de er med på å betale ned gjennom å selge seksuelle tjenester. Et typisk eksempel på fordelingen av inntektene hennes er at halliken tar 50% av det hun tar inn for å stå for organiseringen med reiser, annonsering, telefonsvartjenester, mat, sikkerhet og bolig, før hun eventuelt trekkes for gjeld i tillegg. De som ikke har gjeld til bakmennene sitter altså igjen med litt mer. For mange jenter kan dette være den vanlige måten å gjøre det på i landet hun kommer fra, så derfor kan det kjennes trygt å følge det samme systemet i Norge. Ifølge Straffeloven § 315 er hallikvirksomhet straffbart, og kan straffes med bot eller fengsel inntil 6 år. Her er noen av handlingene som faller under denne bestemmelsen: Fremme andres prostitusjon. Leie ut lokaler og forstå at lokalene skal brukes til prostitusjon, eller utvise grov uaktsomhet i så måte.

  • Like 1
  • Confused 1
Lenke til kommentar

Jeg vet om en jente som hadde hjelp (tlf. operatør, delte leilighet etc.) første gang hun var i Norge men kom senere tilbake som helt selvstendig. Om man skal kalle det trafficking vet jeg ikke, antar at hun gikk inn i det av fri vilje (men såklart valgte dette for behovet av penger, ikke som en krydder hobby).

Jeg kommuniserte kun på sms via jobb tlf. den gangen så jeg visste ikke at det var operatør. Dette var vel minst 10 år siden, var ikke så flink til å avtale ting før selve møtet.

Denne hallik paragrafen ødelegger en del for jenter som trenger en hjelpende hånd i oppstartfasen. Feministene burde promotere organiserte bordeller for disse jentene.

Endret av Tukleren
  • Like 2
Lenke til kommentar

Helt riktig at hallikparagrafen er streng.  Når en person involverer seg i å hjelpe en sexarbeider med å jobbe vil det være ulovlig, uansett om du er kvinne eller mann, eller en slektning.  Fins flere eksempler på brødre som har hjulpet søstrene sine.  Og de har blitt dømt etter hallikparagrafen.  Hva kan du gjøre som er ulovlig?

  • hjelpe til med et sted hvor hun kan selge seksuelle tjenester, event. kjøre henne til kunder.
  • håndtere kontantstrømmer for henne på en eller annen måte.
  • ta imot og organisere bestillinger.
  • være vakt
  • vaske rommet hvor hun har sex, være behjelpelig med håndklær og kondomer.  Tester.

Og en hel rekke andre ting.  Det vanlige er at eskorten gjerne godtgjør medhjelperne sine med alt fra 10-20% av det aktuell omsetning.  En hardkokt hallik som styrer arbeiderne sine tar vanligvis fra 40-80% av det hun tjener inn hver time.  Dette er utbredt i Norge oxo i dag, og ikke bare noe vi hører om fra utlandet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
  • 3 weeks later...

Inspirert av @Oslung (som har stjålet logoen min, men som med det oxo promoterer 223, som den idioten han er) vil det være aktuelt å spørre seg hvorfor han mener at noen halliker og bakmenn skulle være på jakt etter meg og andre forumbrukere.

Kanskje fordi vi skriver om ting de ikke vil vi skal skrive om:

  • jenter som kan være utsatt for trafficking (vi skriver om dette fordi det gir større risiko for å bli tatt av onkel=
  • jenter som selger ulovlige rusmidler fra stedet de jobber
  • jenter som jobber mange på samme sted, og du som horekunde vil aldri vite sikkert hvem du får møte
  • jenter som leverer dårlig, har falske bilder og rett og slett er luremus

Dette problemet er størst for de gruppene som er lavest på rangstigen blant eskortene.  Hvem tror du det er?  For tiden er det et dårlig marked for å selge sex, så derfor spisser det seg til.  Særlig når flere kunder snur i døra.  Det er tapte penger.  Samtidig er levekostnadene blitt høyere.  Hva tror dere skjer om jeg får juling av en eller to halliker?  Selvsagt går jeg til onkel.  Og de blir sendt ut av landet.  Er de norske har de antakelig et langt rulleblad fra før av.  Hadde jeg vært hallik ville jeg vel heller forsøkt å levere et bedre produkt slik at horekundene ikke hadde så mye å klage over på et forum som dette.

  • Like 3
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
7 timer siden, jegern skrev:

Har noen faktisk møtt en hallik her inne? eller en medhjelper/operatør, og hvordan var det?

Ja, har erfaring med bakmenn/hjelpere både i Norge og utlandet.  Flere ganger har jeg betalt til menn utenlands.  Det er sånn kvinnene unngår å bli ranet i enkelte land og miljøer.  Her i landet har ikke det skjedd, men det har vært menn i samme bopel som jeg har sett.  Og de har visst hva som har foregått.  Regner jo med at de er en del av settingen.  Så lenge du betaler det du skal og oppfører deg pent så er det aldri noe problem.  De vil jo helst at du skal bli stamkunde.  Det blir jeg likevel ikke, for jeg vet at sjansen for at onkel tar en kontroll er større på disse stedene.

Dette er vel oxo en av de unyttige, svadapostene mine, om du vil lytte til disse to herrene som sitter på hver sin høye hest som de har stjålet fra meg: @Trøndern og @Oslung har samme logo som 223 men står ikke ansvarlig for det jeg har skrevet her.

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...