Gå til innhold

Ukens Mr. Riddle

Revenger

Anbefalte innlegg

Nei, jeg skal ikke fortelle om min siste no-show, eller at jeg var i førstegangstjenesten når jeg møtte min største clit (yeah, yeah, she was a real woman), eller når jeg møtte en meget petite koreansk kvinne med verdens største nippler ever, helt uten pupper (yeah, yeah, she was a real woman).

Jeg skal hver uke skrive en kort historie om kode-knekkere. I morgen kommer den første, en fantastisk historie om Michael Ventris. Målet må være å få færre treff enn 223s Sjakkspalte🥸

Lenke til kommentar
1 time siden, Revenger skrev:

Nei, jeg skal ikke fortelle om min siste no-show, eller at jeg var i førstegangstjenesten når jeg møtte min største clit (yeah, yeah, she was a real woman), eller når jeg møtte en meget petite koreansk kvinne med verdens største nippler ever, helt uten pupper (yeah, yeah, she was a real woman).

Jeg skal hver uke skrive en kort historie om kode-knekkere. I morgen kommer den første, en fantastisk historie om Michael Ventris. Målet må være å få færre treff enn 223s Sjakkspalte🥸

Her forteller du mye om deg selv til å være deg👍

Det med målet er jeg ikke så redd for, det var vel mer en tilfeldighet at den havnet der den havnet: https://www.noresk.com/forum/emne/10052-revenger-og-antoni/?do=findComment&comment=54467  Den burde vært en egen, selgende tråd: Revenger vs Tototre - The Final Match, eller noe sånt noe.

Lenke til kommentar

Lenge før Etruskerne kom med sitt alfabet fantes det skrift hos tidligere sivilisasjoner. Alle har vel hørt om hieroglyfene til Egypterne - viss folk nok avvek meget fra araberne som bor der nå. Rundt 1900 bekostet den engelske arkeologen Albert Evans en stor utgraving av palasset Knossos på Kreta (ikke så langt fra Heraklion i nord) hvor en førgresk sivilisasjon hadde et av sine hovedseter for sånn ca. 3000 år siden. I det gedigne palasset (større i omfang enn prinsens barndomshjem), som rundt år 1600 før vår tidsregning ble plyndret og brent for siste gang, ble det funnet flere tusen leirtavler hvor tegn var risset inn på et ukjent språk. Evans døpte skriften Linear B og prøvde å forstå/tolke inskripsjonene. Dette var en nesten umulig jobb,  da både språket og tegnene var ukjente. Allikevel, tenk hvilken skatt som kunne finnes! Uendelig mye mer verdifult en masker i gull etc. som også ble funnet.IMG_1300.thumb.jpeg.4948b8b7286524374cef0b1cb6d2d674.jpeg

To be continued.

Lenke til kommentar