Gå til innhold

HfH: Norske gledespiker TILBUDENE - del03/ep07 i Håndbok for horekunder


Tototre

Et marked i rask endring med annonser på nettsteder og SoMe  

15 stemmer

  1. 1. Du møter en norsk kvinne for et betalt sextreff, og dere finner ut at dere kjenner hverandre. Hva gjør du?

    • ikkeno, gjennomfører treffet som avtalt
      11
    • avlyser og ber henne holde tett om meg
      1
    • avlyser og truer henne
      0
    • avlyser, sier dette var en feil og noe jeg ikke gjør til vanlig
      0
    • vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

Håndbok for horekunder

Del 3:

TILBUDENE

Episode 7:

Norske gledespiker

del03/ep07

IMG_0974.thumb.jpeg.7a709e136f32fd174d7149adbf9e0186.jpeg

Albertine, Christian Krohg, 1884 - bidrag fra @Revenger

"Vil du ha tur?"  "Nei, jeg skal med toget".  "Jeg kan suge deg før det går".  "Hvor?" "Rett borti her".  Så gikk vi bort til det innerste hjørnet av det som i dag er Cafè Skansen, med utsikt til Kontraskjæret og Akershus festning.  Hun ned på kne.  Jeg ba om å få ta på brystene hennes, så hun stod opp igjen og vi klinte litt mens jeg fikk begge hendene fulle av det hun hadde innenfor bh'n.  Ned på kne igjen.  På med kondom.  Og så lente jeg meg tilbake mot murveggen mens hun jobbet ivrig til jeg nådde orgasmen. 

Dette var min første opplevelse med en norsk prostituert. Tidlig 90-tall, eller deromkring. Siden ble det prøving og feiling i flere år. Fram til sexkjøpsloven ble innført i 2009 var det et anstendig utvalg av norske gledespiker som var tilgjengelige for den som hadde penger. Vanligvis har de alltid ligget fra 500 kroner og oppover i høyere pris enn de utenlandske som arbeider her i landet. Det ble mange gode opplevelser med norske, men de siste årene har det blitt lenger og lenger mellom hver gang. De møter tøff konkurranse fra mange av de utenlandske på å levere konkurransedyktig pris og kvalitet.

Hvem er de?

Det offentlige fortellingen fokuserer på at salg av sex ofte innebærer tvang og mye risiko. Kvinner som må selge kroppen sin for å få penger til rus er en vanlig historie. Eller at hun blir tvunget av kjæresten sin til å tilfredsstille andre menn mot betaling. For at han, eller de to sammen, skal kunne leve det gode liv. Men under dette fins det mange andre årsaker til at norske jenter og kvinner velger å starte med salg av sex.

  • Noen ser på det å selge sex som starten på en karriere innen mote- og skjønnhetsindustrien.
  • Ønsket om mye penger for å kunne realisere drømmer.
  • Muligheten for eksotiske reiser.
  • De som gir faen i samfunnets moral og vil leve fritt.
  • De kjenner andre som selger sex, blir fascinert, og vil prøve det selv.

I Norge er det i dag hovedsakelig migranter som selger sex. Det er både personer som er tilreisende og personer som har fast opphold, eller har oppholdt seg i Norge over tid

De norske gledespikene kommer fra alle deler av landet, fra alle samfunnslag og fins i alle aldre. Om vi skal peke på en risikofaktor for en norsk jente i forhold til det å bli en eskorte: Familiemedlemmer som driver med dette. Det er en av de tingene som påvirker mest.

Hvor finner du dem?

De jobber over hele landet. Noen reiser rundt mellom forskjellige steder og tilbyr sine tjenester. Andre er fast på et sted. Her har de norske en stor fordel framfor utenlandske eskorter ved at de kan finne, leie og arbeide ut fra bedre beliggenheter til gode leiepriser om de gjør seg flid med å lete.

De seinere årene har det vært en del norske som prøver ut yrket gjennom å leie AirBnB-leiligheter, eller hotellrom for kortere tid, langt fra hjemstedet. Disse er i alle aldre, og starter ofte svært uerfarne og alene.

Horekundene kommer i kontakt med eskortene gjennom de mest populære nettstedene for dette. Det er alltid noen websider som er bedre enn andre, dvs. mer oppdaterte annonser, flere ekte bilder og muligheter for å legge inn tilbakemeldinger etter et treff. Den vanligste måte å gjøre en avtale er enten å ringe eller sende en melding fra mobiltelefon.

Pris & kvalitet

Før sexkjøpsloven ble innført var det ganske mange norske jenter tilgjengelig på sexmarkedet. Både inne og ute. De første månedene etter innføringen av loven ble det iverksatt en rekke tiltak for å få sexarbeidere over i andre karrierer. Det var ikke spesielt vellykket, men mange av de norske sluttet, eller reduserte aktiviteten.

Flertallet av horekundene som leser Håndbok for horekunder kjøper seksuelle tjenester av utenlandske gledespiker og på thaimassasjesalonger. Det går flere samtidige diskusjoner om hva som kan være årsakene til dette. Og som du gjettet er det flere grunner:

  1. Norske er vanligvis dyrere for samme tid og like tjenester. Horekunder flest er gjerrige.
  2. Norske har færre typer seksuelle tjenester i menyen sin.
  3. Norske kan være mer kresne på hvem de ønsker å treffe:
    1. Møter ikke mørkhudede
    2. Møter ikke muslimer
    3. Møter ikke overvektige
  4. Norske kan lage drama om de ikke får det som de vil, og de vet hvilke myndigheter de skal kontakte for å plage en horekunde.
  5. Norske kan være lite tilgjengelige sammenlignet med utenlandske. Sovetid, få arbeidsdager, og/eller krav om at du ringer for å avtale fra kjent mobilnummer.
  6. Hun sjekker hvem du er. Dobbeltsjekker nummeret til kunden mot Vipps, og googler.

Hva bør du tenke på?

  • Norske gledespiker snakker morsmålet og kjenner kulturen, så det gir en større samhørighet og kan føre til bedre sex om du snakker med henne.
  • De kommer i alle aldre, så her fins noe for enhver smak. Om du er i tvil skal du be om å få se legitimasjon om hun er gammel nok. Noen jenter prøver dette i altfor ung alder.
  • Noen av de eldste, og de som har holdt på lengst, lyver både på utseende, vekt og alder.
  • Tjenester som tilbys kan være svært personavhengig, uavhengig av hva som annonseres.
  • På nettsidene hvor de kan annonsere gratis er det innimellom annonser som er scam, og som i verste fall vil ha kontakt med deg, chatte, og lage en sak mot deg som horekunde, slik at hun (eller han) kan presse deg for penger til å holde tett om kontakten dere har hatt.
  • Noen av dem er både romantiske og naive.
  • Alle blir imponert av flotte biler, klokker, klær og andre statussymboler. Dress deg opp!

- - - 0 0 0 - - -

Neste episode:

Del 3: Tilbudene – Episode 8: Afrikanske gledespiker

 

Min første sexarbeider

Denne historien er publisert av @Gjest paal_erik_68, 29.06..2013: https://www.noresk.com/forum/emne/54-min-første-hore/?do=findComment&comment=1196

Det er lenge siden 1989-1991 eller der omkring, men jeg husker damen enda.

Jobbet i bilforretning og hadde lånt bil for dagen. Ny modell som bare måtte prøves osv. Endte med at jeg kjørte meg en tur inn til hovedstaden og rett på strøket. Visste godt hvor dette var, siden jeg hadde vært i HMKG og sett hva som skjedde rundt Akershus festning.

Så ei flott, slank, norsk dame med langt, rødt hår, det ble med titten. Hadde flere turer inn før jeg tok skrittet ut. Egentlig så ble jeg da tatt litt på senga, da jeg ikke så henne komme bak bilen og banket på vinduet mitt. Bråbestemte meg for en BJ...

Meget hyggelig dame, som gjorde en god jobb. Hadde noen få turer til med henne (BJ)  BJ er fortsatt favoritten, gjerne sammen med DP. Men det er ikke så mange som klarer/gjør det.  Skal dog sies at jeg kun har benyttet meg av sexarbeidere når jeg har vært/er singel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Tototre
  • Like 3
  • Thanks 2
Lenke til kommentar

Skal legge til her at det fins en episode https://www.noresk.com/forum/emne/9957-hfh-den-digitale-horekunden-tilbudene-del03ep06-i-håndbok-for-horekunder/ om å kjøpe digitalt stoff.  Mye her handler om norske kvinner som selger materiale.

Det er ikke planlagt fra min side, men om det fins en som vil skrive en episode om Sugardating/sukker e.l. i forhold til norske jenter, eller jenter generelt fra alle steder, så send meg en PM.  Alt som dreier seg om kjøp av seksuelle tjenester hører med til HfH.

  • Like 2
Lenke til kommentar

223, jeg vett ikke (hei prins;)) hvordan du kom på ideen om håndboken som vokser frem, men fy fader dette er bra greier - kudos til deg!

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Jeg så et behov som jeg kanskje kunne være i stand til å fylle.  Et sjekketriks jeg bruker overfor kvinner 🤘

Ser jo heller ikke bort fra at dette kan bli en ny karrierevei.  Det har skjedd meg tidligere.

Endret av Tototre
  • Like 3
Lenke til kommentar

En annen Krohg: Hans kone Oda:

Ved Christianiafjorden (også kalt Japansk lykt), 1886, Oda Krohg

IMG_1264.thumb.jpeg.7092f315793f37084b25d989615e0822.jpeg

Endret av Revenger
Lenke til kommentar

Hei @Revenger nå er jeg tilbake!  En mulig forklaring på Dagens gåte fra Revenger:

Se på lyset! og kvinnen - mann!

Jeg ser kun en kvinne i maleriet.  Søkte etter en mann i motivet.  Tok på brillene.  Så skyggene,  I vannet.  Kunne ikke finne noen mann noe sted.  Mente du meg som tilskuer til bildet?  Nei, så subtilt er det nok ikke likevel.  Så jeg ender opp med en sosialrealistisk, historisk løsning på dagens gåte: Kvinnen Oda Krohg var en frigjort kvinne som levde som en mann i sin samtid i Christiania i 1880 og -90-årene.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Hva ser jeg? Det blå nordiske sommernattslyset, fjorden, en ganske ung kvinne - se brystets bue, lengsel, og så den japanske rislampen som speiler seg flere steder. Det er nok ikke Oda, men...

  • Like 2
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...